Program Pemasaran dan Promosi mempunyai tiga aktiviti utama iaitu:
1. Aktiviti Promosi
1. Aktiviti Promosi
- Penganjuran ekspo/pameran
- Penyertaan Ekspo Swasta/Badan Berkanun
- Mini Ekspo
- Flea Market
- Pengiklanan/Media Massa/Media sosial
2. Aktiviti Pemasaran
- Kajian Pemasaran. Bertujuan untuk menyediakan maklumat pasaran bagi menentukan saiz pameran, permintaan pengguna dan bilangan pesaing yang mengeluarkan produk yang sama.
- Objektif Kajian Pemasaran. Mengenalpasti saiz pasaran dan permintaan pengguna. Mengenalpasti strategi/teknik pemasaran yang berkesan terhadap produk-produk baru atau sediaada. Mengenalpasti langkah permulaan yang boleh di ambil oleh pengusaha sebelum membuat pengeluaran produk.
3. Pendidikan Pemasaran dan Promosi
- Program ini dijalankan melalui penyertaan kursus, seminar dan konvensyen bagi mempertingkatkan ilmu pengetahuan dalam pembangunan produk dan bidang pemasaran.
No comments:
Post a Comment