Saturday, 30 March 2013

KAJIAN PEMASARAN & PROMOSI

Program Pemasaran dan Promosi mempunyai tiga aktiviti utama iaitu:

1. Aktiviti Promosi
  • Penganjuran ekspo/pameran
  • Penyertaan Ekspo Swasta/Badan Berkanun
  • Mini Ekspo
  • Flea Market
  • Pengiklanan/Media Massa/Media sosial

2. Aktiviti Pemasaran
  • Kajian Pemasaran. Bertujuan untuk menyediakan maklumat pasaran bagi menentukan saiz pameran, permintaan pengguna dan bilangan pesaing yang mengeluarkan produk yang sama.
  • Objektif Kajian Pemasaran. Mengenalpasti saiz pasaran dan permintaan pengguna. Mengenalpasti strategi/teknik pemasaran yang berkesan terhadap produk-produk baru atau sediaada.  Mengenalpasti langkah permulaan yang boleh di ambil oleh pengusaha sebelum membuat pengeluaran produk.

3. Pendidikan Pemasaran dan Promosi
  • Program ini dijalankan melalui penyertaan kursus, seminar dan konvensyen bagi mempertingkatkan ilmu pengetahuan dalam pembangunan produk dan bidang pemasaran.

No comments:

Post a Comment